سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

سندرم عید یا تجاوز کلاغ به کرم

دکتر می گوید «زنده می مانی» اما من چیز دیگری فکر می کنم. توضیح می دهم که «این بار اول نیست. چندین سال است اینطوری می شود و هر سال شدیدتر» دکتر می گوید «فقط تو نیستی، همه این مسئله را دارند، فقط سیگار نباید بکشی» نگاهش می کنم، کمی صدایم را بالا می برم و می گویم «دکتر جان! شما هم دلتان خوش است! نیشتان تا خط ابرو بالا رفته و برای من از مشکلات و مسائل همگانی می گویید» دکتر با سیبیلش ور می رود و جواب می دهد «عید اصولا کُلُفت است. بستگی به این دارد که در کسی فرو برود یا نه. تو فقط سیگار نکش!» سرم را می برد بالا، سقف را نگاه می کنم و از دهانم صدای پوف در می آورم. می گویم «من مبتلا به سندرم نوروز نیستم! من از آنهایی نیستم که وقتی عید می شود، افسردگی ام شکوفه بدهد و گذر عمرم جوانه بزند. من همان سندرم تولد را دارم برایم کافی ست! عید خودش خوب است. اما نمی دانم چه می شود که چند سال است با مسائل عجیبی تلاقی پیدا می کند» دکتر می گوید «خودش متلاقی می شود یا تو آنها را می تلاقانی؟» می گویم «شک نکنید که کرم از خودم است! اما مسئله این جاست که تا این کرم می آید فرمان را بدست بگیرد، کلاغ نوروزی می آید و توک می زند و کرم را با خودش می برد» دکتر می گوید «کلاغ که کرم نمی خورد!» شاکی می شوم «دکتر عزیز، گاو نباش و توی مثال من شکوفه نزن!» دکتر عینکش را به چشمش می زند و چیزی روی کاغذ می نویسد و می گوید «تو از من هم سالم تری، فقط سیگار نباید بکشی. همین!» بلند می شوم و به سمت در می روم «سگ به کلهء تو و تمام تشکیلاتت رید که حرفم را نمی فهمی! بدبخت، تو مریضی و باید بروی دکتر و خودت خبر نداری»

خارج می شوم و درب را پشت سرم باز می گذارم تا دکتر ببیند و بشنود همانجا، همان وسط، جلوی آن هم آدم که منتظر نشسته اند، سیگارم را روشن می کنم و با سر و صدا و ملچ و مولوچ به آن پّک می زنم.

7 پاسخ به “سندرم عید یا تجاوز کلاغ به کرم

  1. مهدی ملک زاده مارس 24, 2011 در 11:37 ب.ظ.

    اونجا که میگه دکتر جان گاو نباش مزه کرد!

  2. خــــــآتون خـــــــآموش مارس 25, 2011 در 1:19 ق.ظ.

    الان کی حالش بده ؟؟ من درست متوجه نشدم ..!!

  3. مرثا آوریل 1, 2011 در 10:25 ب.ظ.

    باز کرم ریختی پسرم؟ بیا پیش خودم. دکتر نیستم اما می خوام برم یه سفر ماهی گیری.

  4. بازتاب: سندرم عید یا تجاوز کلاغ به کرم – قسمت دوم « سراب ساز سودا ستیز

  5. آرمان مارس 18, 2012 در 12:26 ق.ظ.

    عالی بود..هم این هم قسمت دوم که تو گودر خوندم!
    خیلی خوب بود

پاسخی بگذارید

