سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

من و خشک و هیچ و خالی

صبح، قبل از آنکه از خانه بیرون بروم، مدادی بر می دارم و روی یک تکه کاغذ طرحی از یک لبخند می کشم. آنوقت پشتش را تف می زنم و می چسبانم روی لبهایم. هر کس چیزی گفت، هر کس حرفی زد، هر کس نگاهی کرد، هر کس نزدیک شد، رویم را بر می گردانم و کاغذ را نشانش می دهم. کاغذ تف مالی شده تا عصر خشک می شود و شل می شود و نمی دانم دقیقا چه وقتی می افتد و گم و گور می شود و من می مانم و غروب و شب و لبهای بدون لبخند کاغذی… و غیر قابل تحمل می شوم؛ برای خودم، برای دیگران.

فردا صبح، دوباره مداد را بر می دارم و دوباره لبخند تازه ای می کشم و دوباره با تف به روی لبهایم می چسبانم. می دانم… یک روزی بالاخره یا مداد به انتها می رسد، یا کاغذ تمام می شود، یا تف هایم می خشکد… و من می مانم و خشک و هیچ و خالی.

9 پاسخ به “من و خشک و هیچ و خالی

  1. مرثا آوریل 13, 2011 در 11:16 ب.ظ.

    همه رازی از چسب رازی

  2. hadi آوریل 14, 2011 در 5:15 ب.ظ.

    کاش …. کاش با یه تیکه کاغذ همه چی درست میشد ! اکه میشد کل پولامو جمع میکردم !! فقط کاغذ قلم میخریدم … !!! البته با کاغذ پاره ها و زغال های تو خیابون هم میشه ! … ولی دیگه شیک نبود خنده هام … !

  3. خــــــآتون خـــــــآموش آوریل 14, 2011 در 11:57 ب.ظ.

    نمیدونم چرا این شکلی نمی تونم تصورت کنم !!!!

  4. olympusmons آوریل 15, 2011 در 10:43 ق.ظ.

    دقت كردين اكثرا چقدر وقت اختصاص ميديم به حل مشكلاتي كه گاهي ارزش نگاه كردن هم ندارن و نوبت به خودمون كه مي رسه مدادی بر می داريم و روی یک تکه کاغذ طرحی از یک لبخند می کيشيم! به جاي اينكه يه كم عميق تر به وجود خودمون نگاه كنيم. نمي دونم اسمش رو چي بايد گذاشت ، سهل انگاري ، بي حوصله بودن، تسليم شدن ، شايد ترس…

    • سراب ساز سودا ستیز آوریل 15, 2011 در 12:56 ب.ظ.

      اون چیزی که مانع میشه ترسه. عمیق شدن ترسناکه. یه چیزهایی رو می بینی که برای حل کردنشون باید خیلی جون بکنی. یه مداد، یه کاغذ، یه کم تف! خیلی کارآمد نیست، اما راحته.

      • olympusmons آوریل 15, 2011 در 8:00 ب.ظ.

        گمان كنم تلاش براي كنار گذاشتن اين ترس ارزش سختيش رو داشته باشه… بدي اين ماجرا اينه كه اكثر ما در برزخ بين دانستن و توانستن سرگردانيم.

پاسخی بگذارید

