سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

هفتم اردی بهشت هزار و سی صد و نود

خواب دیدم…  نشسته ام صندلی عقب تاکسی، وسط. سمت راستم خالی ست و از سمت چپ خبر ندارم. به کندی و ملایمت از یوسف آباد، محله ای که تا هشت سالگی در آن بوده ام، بالا می رویم. سینما گلریز را رد می کنیم و نزدیک خانهء دوران کودکی می شویم. چشمم می افتد به خانم «ت» که با مانتو و مقنعهء مدرسه منتظر ماشین ایستاده. خانم «ت»، خواهر ِ دختری بود که دوستش داشتم. عاشقش بودم بسکه دوست داشتنی بود پدرسوخته. از وقتی خواهرش را از دست دادم، از او هم خبر ندارم. به راننده گفتم تاکسی را نگه دارد، کله ام را از شیشه بیرون بردم و صدایش کردم. خانم «ت» آمد نزدیک و سوار شد، سمت راست، صندلی عقب. غم داشت، شاید هم ترسیده بود. گریه کرده بود و هنوز بغض داشت. چند بار پرسیدم: «ت» ! چی شده؟ جوابم را نداد. رسیدیم به آخر یوسف آباد. پیاده شدم و به راننده گفتم: دو نفر حساب کن. گفت: 850 تومن. خانم «ت» گفت: اما من می خواستم پایین برم! پرسیدم مگه مدرسه بالا نیس؟  گفت: مدرسه نمیرفتم، کلاس دارم. راننده گفت: 850 تومن دیگه بده ببرمش پایین. خانم «ت» با من حرف نزد. پول را دادم، تاکسی رفت، من هم رفتم.

از صبح که بیدار شده ام، فکری تمام ذهنم را مشغول کرده. نه اینکه خانم «ت» آنجا چه می کرد یا چرا ناراحت بود یا چرا با من حرف نمی زد یا اصولا من چه غلطی در تاکسی می کردم. اینکه چرا خانم «ت» وقتی می خواست پایین برود، آن سمتی از خیابان ایستاده بود که به سمت بالا می رفت؟

5 پاسخ به “هفتم اردی بهشت هزار و سی صد و نود

  1. مهدی ملک زاده آوریل 28, 2011 در 4:32 ب.ظ.

    خوب یادتون بوده این خواب رو!

  2. مریم آوریل 30, 2011 در 12:32 ب.ظ.

    یاد خواب های خودم افتادم…
    وقتی یه خیابون تو خواب اشتباهی می رم..

  3. غريبه مه 1, 2011 در 2:41 ب.ظ.

    واي خداي من!! حالا شد يكي از سوال هاي من. خداييش چرا پس اون ور وايستاده بوده. هر وقت دوباره اومد تو خوابت و فهميدي حتماً به ما هم بگوي.

پاسخی بگذارید

