سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

من اخلاق بدی دارم 3 : گیر می دهم

من اخلاق بدی دارم … شاید اینجا بنظر نرسد، اما در کل آدم شوخ و بذله گو و اصولا بامزه ای هستم. می توانم یک جمع را به تنهایی در دست بگیرم و آنقدر مزه بیاندازم که چند نفری که جنبهء کمتری دارند روده هایشان کش بیاید و آنقدر نمک بریزم که فشار خون بعضی بالا برود. می دانم که این اخلاق بدی نیست، اتفاقا خیلی هم خوب است. اما مشکل آنجاست که در بعضی مواقع شوخی ها و مزه هایم تیز و آزار دهنده می شوند. چیزی می گویم که هرچند بسیار بکر و خلاقانه و بامزه است، اما نابجاست. این مسئله برای آنهایی که مرا می شناسند، متاسفانه جا افتاده و من را به همین صورت بی شعور پذیرفته اند، و در اکثر مواقع دلخوری آنها با یک معذرت خواهی و توضیح حل می شود. اما مصیبت آنجاست که بعضی مواقع از دستم در می رود و آدمهای جدید را اینگونه می پرانم.

البته این قضیه دو نکتهء مهم دارد. اول آنکه در بحثها و صحبتهای جدی کاملا مودبانه و هوشمندانه رفتار می کنم و دوم اینکه شعورم به رعایت موقعیت و سن طرف مقابلم می رسد، اما متاسفانه در خصوص شوخی های عام قضیه رنگ و بوی دیگری پیدا می کند. خیلی زور می زنم تا جلوی خودم  را بگیرم و تمام سعی خودم را می کنم که حواسم باشد لااقل با آدمهای جدید و دور از این دست شوخیها، شوخی هایی که اصولا مبنایش بر اساس گیر دادن است، نکنم که آن وقت نتیجه اش می شود یک رفتار خشک و رسمی و بیش از حد مودبانه که وقتی طولانی می شود، بیشتر از شوخیها طرف را آزار می دهد.

تعدادی از دوستانم آنقدر دوستم دارند که در بیشتر مواقع ناراحتی شان را به رویم نمی آورند. شما هم سعی کنید دوستم داشته باشید و به رویم نیاورید!

12 پاسخ به “من اخلاق بدی دارم 3 : گیر می دهم

  1. hadi مه 8, 2011 در 11:17 ب.ظ.

    داریمت دادا ! چرا که نه !! بازم سرگرم کردن کلی اخلاق خویه .. حالا اونشم عیب نداره باحاله یه جورایی …

    پ.ن : راستی کلی کلی کیف کردم از اون پست ( Sir Hermes Marana ) . خیلی چسبید . و همچنین کامنت عالیتون . از اون پست ها و کامنت هایی بود که دوس داشتم کلی صفحه بود و میخوندم … میشه ؟!
    همیشه این بخش ( بهترینهایی که اخیرا ً خوانده ام ) رو دنبال میکنم عالیه .

    • سراب ساز سودا ستیز مه 9, 2011 در 12:41 ق.ظ.

      ممنون هادی جان. بنظرم از اینکه لینک یه وبلاگ رو بطور دائمی بذارم اینجا فقط بخاطر اینکه دوستمه یا بخاطر اینکه لینک من رو گذاشته یا حتی بخاطر اینکه دو سه پست خوب داشته، نمیتونه ملاک دائمی خوب بودنش باشه. یه کم سخته هی لینک گذاشتن، اما اینطوری دقیقتر هست (: خوشحالم که مورد توجهت بوده.

  2. پروانه کوچولو مه 9, 2011 در 12:30 ق.ظ.

    اگه به روت نیاریم پر رو میشی و دیگه هیچ وقت خودت و اصلاح نمی کنی:دی ( خنده ی شیطانی)

  3. hadi مه 9, 2011 در 12:28 ب.ظ.

    آره ابنم میشه و لی کلا خیلی خوبه . کارتون عالیه. از پست و کامنت هم خیلی خوشم اومد اونجا . یعنی اگه بیشتر ادامه میدادید کامنت رو بازم خیلی جذاب بود خیلی دوس داشتم بازم از این ایده هایی که میخواستیم باشیم تو اون زندگییمون ؟! باجاله . مرسی

    • سراب ساز سودا ستیز مه 9, 2011 در 1:51 ب.ظ.

      اون کامنت خودش میتونه ماهیت یه پست باشه. اما از اونجایی که از اول هدف من رسیدن به انتهای اون بود، و رسیدن به اون انتها بصورت مستقیم هم چندان جالب بنظر نمیرسید، برای همین اون مقدمات شکل گرفت. آره، میشه بعنوان یه پست به اون موضوع نگاه کرد. فکر خوبیه که سرهرمس توی نوشتنش پیشدستی کرده.

  4. مهدی ملک زاده مه 10, 2011 در 8:23 ب.ظ.

    شوخی های عامه ؟
    مگر نه این که هر نفری برای خودش سن و شخصیتی داره؟
    پس چطور میشه این تمایز رو دقیقا اجرا کرد که با کی باید شوخی عامه کنین و با کی باید سن و شخصیتش رو در نظر بگیرین؟
    جسارتا من از ایت نیپ دوستانی که این کار رو میکنن(کل قضیه خندوندن ،مخصوصا با حالت طعنه زدن و خندیدن !)خیلی متنفرم خدایی!
    اکثرا هم تو اون مواقع جمع پاره پاره میشه و یه نفر یا یه بخشی مورد تمسخرن!
    (حالا بگو کی نظر خواست!)

    • سراب ساز سودا ستیز مه 10, 2011 در 11:21 ب.ظ.

      فقط از منظر سن و سال عرض میکنم. آدمها سه دسته اند: کوچکتر از من، هم سن و سال من، بزرگتر از من. مانند تمام آدمها نوع و جنس شوخی و ادبیات بکار برده شده برای هر دسته متفاوت است.
      وقتی من از بدیهایم میگویم، باید انتظار ابراز نفرت دیگران هم داشته باشم. راحت باشید.

  5. مرثا مه 11, 2011 در 11:35 ق.ظ.

    منم به آدمهایی که گیر میدن گیر می دم. اصلاً چرا گیر میدی؟ هان؟

  6. مهدی ملک زاده مه 11, 2011 در 11:17 ب.ظ.

    والا من لحن عنقی دارم تو محیط نت!
    اینو میدونم و می خوامش!
    امیدوارم شاکی نشین،من بلاگتون و نوشته هاتون رو دوست می دارم!

  7. مادیان وحشی سپتامبر 16, 2011 در 9:56 ق.ظ.

    من که از آدم شوخ و بذله گو خوشم میاد. جنبه شوخیم هم بالاست.
    اما بعضیا هم جنبه شوخی رو ندارن. این آدما دو دسته اند:
    اونایی که فکر میکنن یه حرف جدی رو داری در قالب شوخی بعنوان متلک بهشون میگی.
    اونایی که کلا» دوس ندارن با کسی پسر خاله بشن.
    البته یه گروه سوم هم هستن که از بس غصه خوردن ، خندیدن یادشون رفته.

  8. نیکا ژوئیه 31, 2012 در 10:18 ب.ظ.

    خیلی مسخره س که به عنوان اولین کامنت بخوام بگم راستش منم همینطورم،اما به یه دلیل از نظرم خودم نیست،چون وقتی نوشته های یه نفرو بخونی حس می کنی باهاش آشنا شدی و از اونجایی که بعد همه ی پستا یه نظری تو دلت دادی،خب این نظرم خیلی طبیعی از دلت یا کله ت یا هرچی میاد بیرون،آشکار سازیش میشه یه جورایی عجیب غریب که شما خودت دیگه با این همه روده درازی من درک می کنی:)

پاسخی بگذارید

