سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

بیست و یکم خرداد هزار و سی صد و نود

خواب دیدم… ایستاده ام در میان جمعیتی که در محوطه ای بزرگ برای اجرای کنسرت جمع شده اند. روی صحنه گروهی دارد چیزی می زند و می خواند. کیفیت صدا آنقدر بد است که صدای اعتراض همه بلند می شود. من، لیوان آبجو به دست، به همراه بقیه فریاد می زنم و اعتراض می کنم. می دانم اینجا کجاست: من در آمریکا، در وسط یکی از فستیوالهای راک هستم.

آقایی میانسال، می رود روی سکویی که کنار صحنه قرار گرفته و فریاد می زند: «خانما و آقایون، بفرمایین سر کلاس!!» انگار هیچ چیز عجیبی رخ نداده. گروه موسیقی از جایش بلند می شود و با همان آدمهایی که چند لحظه پیش به آنها اعتراض می کردند، راهی در ورودی ساختمان می شوند. من هم همینطور.

از پله ها بالا می روم، وارد یکی از کلاسها می شوم و می نشینم. می دانم اینجا آمریکاست، اما همه فارسی صحبت می کنند. در کلاس هیچ کس را نمی شناسم. معلم وارد می شود و رو به من می پرسد تو کی هستی؟. جواب می دهم که من شاگرد کلاس 5 هستم. او می گوید که اینجا کلاس 4 است. می گویم تکلیف من چیست؟. می گوید به همانجا که ثبت نام کردی مراجعه کن. می گویم: من در تهران ثبت نام کرده ام!. نگاهم می کند و با دست درب خروجی را نشان می دهد.

بیرون می زنم. سوار دوچرخه ای می شوم و روی یک سطح شیبدار که تا انتها چیزی به جز آن دیده نمی شود به قصد تهران رکاب می زنم. کمی که می گذرد چشمم می افتد به بادبادکهای تو آسمان. کودکانه ذوق زده می شوم و راهم را کج می کنم به پارکی که کنار مسیر است و کنسرت و کلاس و تهران و آمریکا را فراموش می کنم.

پ.ن: تا همینجایش یادم مانده. شاید اصلا همینجا تمام شد.

10 پاسخ به “بیست و یکم خرداد هزار و سی صد و نود

  1. Queentheodora ژوئن 14, 2011 در 1:14 ب.ظ.

    tabiresh ine ke miri ye festivale rock
    abejoye amricaei mikhori
    on badbadak ha ham dokhi mokhi hastan ke havaset parteshon mishe!!!
    bavar kon!!!!
    😉

  2. Queentheodora ژوئن 14, 2011 در 1:16 ب.ظ.

    ahaaan akhare tabir ro nagoftam, bade 5 roz ham barmigardi TEHRAN
    DDDDD:

  3. hadi ژوئن 14, 2011 در 5:25 ب.ظ.

    dream is real , real is sucks ! h

    ============

    بازم یه کامنت بی ربط از من !

    ولی خوب حیفم اومد که واسه خودم نگهش دارم . خوب این فیلم جز تاپ تن ، شایدم تاپ فایو . من باشه !. و گفتم حتما اگه ببینیش میتونی بازم با قلمت یه چیزی دربارش بگی که ….

    واقعا ارادت خاصی به این فیلم دارم . دیالوگ هاش ، فیلم برداری ، تغییر رنگ تو بعضی سکانس ها . موزیک عالیش و ….
    http://www.4shared.com/audio/dJBkBzKt/A_Single_Man__Soundtrack__-_01.html

    http://www.imdb.com/title/tt1315981/

  4. hadi ژوئن 14, 2011 در 9:07 ب.ظ.

    نه آخه اولش که واسه این پست بود !

    بعدش اونو گفتم ، خوب آخه معرفی که جای خاص نداره !؟ گفتم شما یا دوستا استفاده کنید !؟
    البت میشد ایمیل داد ولی خوب یادم رفت !!

  5. hadi ژوئن 14, 2011 در 9:43 ب.ظ.

    واقعا داری و ندیدی !!! خوب امیدوارم زودتر ببینیش و بیشتر امیدوارم واسش پست بنویسی . طولانی 🙂
    فکر کنم عالی میشه مثل بخش » موزیقی » یه بخش فرا ماورا از دیدت نسبت به بعضی فیلمای خاص که میبینی بگی ….

  6. مجی ژوئیه 4, 2011 در 9:42 ق.ظ.

    ما که تو خواب هم نمیتونیم از شابدول عظیم بریم اونور تر 😦
    کنسرت آینده هم خوش بگذره.

پاسخی بگذارید

