سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

شبهای پنجشنبه خطرناک است

هدفن را می گذارم روی گوشم، Shuffle را می زنم و از ابتدای جاده سرازیر می شوم پایین. امشب کسی برای ورزش اینجا نمی آید، من هم همینطور. من آمده ام که از خطر مهلک و کشندهء «تنها نشستن در خانه، آن هم پنجشنبه شب» فرار کنم. تنهایی بد است و تنها بودن در شبهای پنجشنبه خطرناک.

آهسته قدم می زنم. عجله ای ندارم. انتهای این جاده دوباره به ابتدایش وصل می شود. نه کسی منتظرم ایستاده، نه من به دنبال کسی می گردم. چشمم می چرخد روی آدمهایی که برای تفریح آمده اند. دختری از کنارم رد می شود. او هم تنهاست. دست به سینه و آرام راه می رود. او هم انگار به اینجا پناه آورده است. کمی سرعتم را زیاد می کنم و کنارش، به فاصلهء عرض ِ دو انسان ِ چسبیده به هم، راه می روم. حالا انگار نه او تنهاست و نه من.

(( … سرش را بر می گرداند و چیزی می گوید. هدفن را بر می دارم و نگاهش می کنم. حرفش را تکرار می کند. «ببخشید، ساعت چند است؟» یا مثلا «تا انتهای جاده خیلی مانده؟» یا شاید «نزدیکترین آبخوری کجاست؟». لبخندی می زنم و جوابش را می دهم. کمی می گذرد. مثلا چند ثانیه. شاید هم بیشتر. می گویم «چقدر اینجا نسبت به گذشته شلوغ تر شده است» یا مثلا «اینها هم برای آسفالت کردن وقت گیر آورده اند!» یا شاید «از وقتی این رستوران باز شده، حس و حال اینجا را بهم ریخته است». نگاهم می کند، لبخند می زند، شاید حرفم را تائید کند و جوابی بدهد. آنوقت می گویم «مثل اینکه شما هم تنها هستید» یا مثلا «کسی همراهتان نیست؟» یا شاید «شبهای پنجشنبه خطرناک است. نه؟». چیزی می گوید و من جواب می دهم و چیز می گویم و پاسخ می دهد و موافقت می کند و مخالفت می کنم و در آخر می گویم «اگر اشکالی ندارد می توانیم بقیه راه را همراه شویم» و او می خندد و به شوخی می گوید «اینطور که بنظر می آید همین کار را می کردیم!» . حالا نه او تنهاست و نه من … ))

از توهم که بیرون می آیم، او کنارم نیست. نمی دانم اصلا چند قدم کنارم بوده. قیافه اش را هم یادم نیست. زیبا بود؟ نبود؟ تنها بود؟ نبود؟ کجا جدا شد؟ کدام سمت رفت؟ مانتو اش مشکی بود یا طوسی؟ شالش سفید بود یا صورتی؟ او را دیگر در مسیر نمی بینم. شاید هم می بینم و نمی شناسم. خودم را که پیدا می کنم، صدای موسیقی در گوشم طنین می اندازد. موسیقی وقتی با Shuffle پخش می شود، فال ام را می گیرد همیشه. می داند چه بگوید که شبم را بسازد:

I’ll save you from yourself
from those voices of the night
they promise fame and fortune
all that you eagerly desire.
I’ll save you from yourself
from those demons calling you
sell your soul to evil
then you’ll be dancing forever

باور کنید! شبهای پنجشنبه خطرناک است!

11 پاسخ به “شبهای پنجشنبه خطرناک است

  1. پروانه کوچولو ژوئن 24, 2011 در 1:25 ق.ظ.

    همیشه دلم میخواسته توی خیابون یکی که خندید و سوال پرسید بخندم و جوابش رو بدم و آخرش هم با خوبی و خوشی از هم جدا شیم

    ولی از اونجایی که این سرزمین شهید پرور این کار جزو تبو هاست و حتما همه یا بهت نظر دارن و قصد اذیتت یا اگه تو جواب بدی جلفی و ….
    همیشه مجبورم با یه اخم تو صورتم به راهم ادامه بدم

  2. olympusmons ژوئن 24, 2011 در 9:19 ق.ظ.

    5شنبه شب ها خطرناك اند و غروب هاي جمعه كشنده.

  3. Armita ژوئن 24, 2011 در 10:04 ق.ظ.

    من نوشته هاتونو از طریق ریدر دنبال میکنم و هر دفعه میخوام بیام بلاگ رو ببینم چون فیلتره تنبلیم میاد حرکت اضافه ی دیگه ای به جز کلیک کردن روی لینکت انجام بدم ! مثل ران کردن آنتی فیلتر ! حالا چرا اصرار داشتم بیام تو بلاگت واسه اینکه ببینم اینی که اینا رو مینویسه دقیقا کیه ! خواستم درباره ی من اگه داره بخونم ! چون واقعا از نوشته هات لذت میبرم !🙂
    چرا تیک خصوصی نداره !!! :))))))

  4. Hadi ژوئن 24, 2011 در 1:14 ب.ظ.

    هی …. آره خب . بازم شاید شانس آوردی که این آهنگ پلی نشد.. !

    Anathema – Lost Control

  5. خــــــآتون خـــــــآموش ژوئن 24, 2011 در 2:30 ب.ظ.

    مخصوصا وقتی حتی نتونی از خونه بری بیرون بری تو یه فضایی بازتر جایی که سینه ات نخواد بترکه از دلتنگی..

  6. شیمـ ژوئیه 7, 2011 در 12:23 ق.ظ.

    امروز پنج شنبه است . قولت یادت نره…

  7. شیمـ ژوئیه 7, 2011 در 5:46 ب.ظ.

    میتونیم شب موسیقی بزاریم :دی دی جی بشی :دی
    در ضمن میتونیم اینجا کامنت بازی نکنیم :))
    contact me : shim.shahadifar@gmail.com

پاسخی بگذارید

