سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

جعل نوشته در گودر

باورکردنی نیست! در گودر مطلبی را می بینم که عنوان و لینک وبلاگ من و این پست را دارد، اما متن آن کاملا چیز دیگری ست. انگار کسی به اسم من چیزی را نوشته و به اشتراک گذاشته. اینکه از نگاه فنی و سیستمی چگونه چنین چیزی ممکن است را نمی دانم، اما نتیجه ای که می توان گرفت این است که به هیچ وجه نمی توان به نوشته هایی که در گودر به اسم دیگران می خوانیم اعتماد کرد. چند درصد از ما روی مطالب کلیک می کنیم تا اصل آن را در وبلاگ فرد مورد نظر ببینیم؟ هیچ کدام از دوستانی که این نوشته (که عکسش را در بالا می بینید) را لایک زده اند، به اشتراک گذاشته اند، خوانده اند و به نویسنده فحش داده اند نمی دانند که این را من ننوشته ام!!!! و این جعل کردن از آن چیزهای غریبی ست که بنظر می رسید در گودر وجود ندارد! این از رعایت نکردن کپی رایت و هزار کوفت و زهرمار دیگر بدتر است!

پ.ن: گودریها، این پست را به اشتراک بگذارید تا همه از این مسئله با خبر شوند و اگر در این مورد چیزی می دانید لطفاً ما را هم در جریان بگذارید.

بعدنوشت: مشکل با کمک و راهنمایی دوستان پیدا شد. وقتی مطلی را با Share with Note در گوگل ریدر به اشتراک گذاشته می شود، می توان متن خود نوشته را علاوه بر گذاشتن نوت تغییر داد. این قابلیت احمقانه و مسخره از آن چیزهایی ست که معلوم نیست چرا گوگل مشکلاتش را در نظر نگرفته است. اینجا، توی گودر، ما یک خانوادهء بزرگ هستیم. اینکار را نکنید! متن نوشته را عوض نکنید! نه درست است، نه قشنگ است، و نه عاقلانه. حرفهایتان را از کانال خودتان بگویید، نه به نام دیگران.

25 پاسخ به “جعل نوشته در گودر

  1. Mute Vision اکتبر 4, 2011 در 10:31 ب.ظ.

    از اولش هم گودر بهم نچسبید زیاد ، اینم که دیدم دیگه اصلا نیستمش !

  2. هایمدال اکتبر 4, 2011 در 10:39 ب.ظ.

    میشه این کار رو کرد،
    وقتی از ابزار Note in Reader استفاده می کنیم، در قسمتی که مطلب هست( کادر بالایی) وقتی که کلیک می کنیم(محیط نگارش زرد رنگ می شود)، به راحتی می توان متن آن قسمت را ادیت کرد…
    پ.ن: این کار رو من تو فایرفاکس انجام دادم شد! تو بقیه مرورگرها نمی دونم!!!

    • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 4, 2011 در 10:54 ب.ظ.

      خب یعنی چی ؟ یعنی شما میتونی به اسم یه نفر دیگه مطلبش رو عوض کنی؟ این به باگ بیشتر شبیه تا قابلیت. از کجا میشه فهمید که نوشته ای که میخونیم اصله یا نه؟ باید رو همه کلیک کنیم ؟

      • هنری اکتبر 4, 2011 در 11:13 ب.ظ.

        هایمدال درست میگه، از share with note استفاده شده، من تست کردم دیدم میشه همچین کاری کرد، خوب یه ایراده که متاسفانه راه رو برای سوء استفاده بعضیها باز کرده، و فکر کنم کاره همون کسیه که برای اولین بار مطلبو شیر کرده، نائله؟
        البته فیدِ خودِ وبلاگ مطمئنه

      • هایمدال اکتبر 5, 2011 در 12:00 ق.ظ.

        گوگل به عنوان یک قابلیت به این موضوع نگاه می کنه…
        تنها راه فعلی احتمالا همین هستش…

    • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 4, 2011 در 11:08 ب.ظ.

      آقا من الان توی Add-onهای فایرفاکس گشتم همچین چیزی که میگی رو پیدا نکردم. اسمش دقیقا چیه یا کجاس این ابزاری که میگی ؟

  3. abed اکتبر 4, 2011 در 10:44 ب.ظ.

    خب البته واسه وبلاگا که از فيدشون ميخونيم و مطمئن هست.اما راجع به اين احتمالا يه نفر به اسم وبلاگتون داره فعاليت ميکنه.

  4. ! یک خیار ممتنع اکتبر 4, 2011 در 10:45 ب.ظ.

    تا حالا ندیدی کسی رو نوشته کس دیگه نوت بده ینی ؟ نه جان من اصن تا حالا تو گودر بودی ؟!!!

    • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 4, 2011 در 10:52 ب.ظ.

      نه جان من، تو اصن خوندی من چی گفتم اومدی نظر دادی یا نه ؟ من در مورد اون دو کلمه نوت حرفی نزدم! متن کل پست کاملا عوض شده. پست منو توی وبلاگ ببین، متن عکسی که گذاشتم (نه نوت!) رو هم نگاه کن. یه چیز دیگه نوشته شده.

  5. abed اکتبر 4, 2011 در 11:06 ب.ظ.

    اجازه بديد.من قبلا دقيقا يه همچين چيز مشابه اي ديده بودم.اونوخت که به پيج پ نه پ فيس بوک حمله شد رو يادتونه؟
    يه چيزي شير شده بود با اين تيتر:
    حمله ي گودريان به فيس بوک
    جالب اينه که دقيقا اسم سايتي که اين ازش شر شد بود اين بود:
    http://www.bbcpersian.com
    اما خب لينک بود.مثل اين شير ويت نوت نشده بود.
    من روش کيليک کردم،يه چيزي مثل وختي صفحات ذخيره شده ي جستجوي گوگل رو باز ميکني آورد.(جستجوي فقط متن)
    يادمه خبرهاي بي بي سي بود،اما چنين چيزي اصلا توش نبود.
    اينکه چطور ميشه اينکار رو کرد رو نميدونم.
    اما بي سابقه نبوده.

    • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 4, 2011 در 11:11 ب.ظ.

      فیس بوک رو نمیدونم. اما توی گودرهمچین چیزی سابقه نداشته یا لااقل من اصلا در مورد نه چیزی شنیده و نه خونده بودم. من الان به شدت احساس نا امنی میکنم !

      • هنری اکتبر 4, 2011 در 11:19 ب.ظ.

        نگران چی هستی؟ این مشکله گودرِ و برای همه هم ممکنه پیش بیاد

      • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 4, 2011 در 11:37 ب.ظ.

        نگران این هستم که 54 نفر یه پستی رو لایک زدن و فکر کردن مال وبلاگ منه در صورتیکه مال بلاگ من نیست. نگرانم چون به خیلی نوشته ها لایک زدم، به خیلی ها نزدم، خیلی ها رو برای همیشه گذاشتم کنار، اما الان مطمئن نیستم اون چیزی که ازشون دیدم مال خودشون بوده یا نه. نگرانم چون ممکنه این اتفاق قبلا بارها افتاده باشه و خیلیها یه دیدگاه دیگه ای نسبت به اون چیزی که واقعا وبلاگم هست داشته باشن. این رو یه دوست کاملا تصادفی گفت که تو که اینقدر کنترل میکنی نوشته هات رو چقدر غلط داره نوشته آخرت! و وقتی برام کپی کرد دیدم که اصلا یه چیز دیگه رو داره میگه.

    • هایمدال اکتبر 5, 2011 در 12:04 ق.ظ.

      قسمت Note in Reader وقت ادیت دستورات HTML را می پذیرد… احتمالا این چیزی که گفتید بدین گونه بوده

  6. abed اکتبر 4, 2011 در 11:19 ب.ظ.

    نه سراب ساز.ايني که گفتم توي همين گودر بود.
    به نظر من اينو حتما پيگيري کن ببين کي گذاشته،بعد به سايت افرک بگو(سايت از راست کپي کنيد)،اونا برخورد ميکنن.

    • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 4, 2011 در 11:38 ب.ظ.

      چطوری میتونم پیگیری کنم؟ اینی که الان من میبینم نائله گذاشته. حالا اینکه نائله خودش گذاشته از جای دیگه شر کرده رو نمیتونم که دونه دونه بپرسم. دارم به این فکر میکنم که چطوری باید به گوگل فهموند که نباید بشه متن یه پست رو ادیت کرد.

  7. خــآتـون خــآموش اکتبر 5, 2011 در 12:09 ق.ظ.

    بهه فکرکنم خیلی ها تازه داشتن اماده میشدن که کاندید بشن ها :))

    چه وضعیتی شده فکر کن رسما یه چیز دیگه میذارن تو دهن ادم ..واقعا ترسناک شده همه چی.

  8. Amir Emad اکتبر 5, 2011 در 1:19 ق.ظ.

    این کیه الان ؟

    • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 5, 2011 در 8:47 ق.ظ.

      این لیلاس. دوستمه. این پست رو که لینک دادی شر کرده، یکی دو تا آدم فوق العاده باهوش فکر کردن خودش نوشته (هنوز نمیتونم باور کنم که یکی فکر میکنه هرکی هرچی شر میکنه خودش نوشته!!) بعد لیلا و خود من توی کامنتها توضیح دادیم که متن رو یه بار مثل آدم بخونین. چطور مگه راستی؟

  9. حسن اکتبر 5, 2011 در 7:35 ب.ظ.

    وبلاگ سراب سوداستیز رو خیلی دوس دارم
    اغلب نوشته هاش به دلم میشینه و این باعث میشه دل بدم و خوشحال باشم وقتی پست جدید میزنه
    پست مورد بحث رو که دیدم تو شرایطی بودم و بد خوندم نوشته رو
    واسه این خیلی به دلم نشست اما کمی که پیشتر رفتم متوجه اصل نوشته شدم
    همین باعث شد چندتا جمله از نوشته رو حفظ کنم و اون فضایی که تو ذهنم بود رو بسازم تو گودر همونطور که رفقا گفتند از طریق شر ویت نوت
    اصلا فکر نمیکردم بیشتر از 3-4 نفر از نزدیکام ببینن نوشته رو و به چند تاشون هم اصل ماجرا رو گفتم
    واقعا متاسفم بابت اتفاقی که افتاده و اصلا قصدم جعل یا سرقت ادبی یا هر چیز دیگه ای نبود واقعا
    به اعتبار دوس داشتن وبلاگ این حق رو به خودم دادم که نوشته رو نپسندم و عوض کنم مث هواداری که حق میده به خودش که تیم محبوبش رو ارنج کنه شخصا
    بازم عذر خواهی میکنم از سراب سوداستیز عزیز بابت این اتفاق و امیدوارم که ببخشه منو بابت کاری که بی هیچ نیت سویی کردم

    • سراب ساز سودا ستیز اکتبر 5, 2011 در 9:41 ب.ظ.

      دوست عزیز، ممنون بابت توضیحی که دادی و کامنتی که گذاشتی. و صد البته ممنون از لطفت به این بلاگ. خوشحالم که این سوء تفاهم رفع شده. اما کاش بجای حذف نوشته و عوض کردن اون با یه متن دیگه یه نوت مستقل می نوشتی و یک لینک میذاشتی که این سراب ساز مزخرف گفته، نظر من اینه. اینطوری برای کسی هم این سوء تفاهم پیش نمیومد که اون رو من نوشتم.

  10. بلانش اکتبر 7, 2011 در 11:01 ق.ظ.

    خودمان را جعل کردند به نوشته ها رحم کنند؟؟؟

  11. پروانه کوچولو اکتبر 7, 2011 در 11:09 ق.ظ.

    آقای حسن این چه دلیلی شد، که آدم نوشته ی کسی رو که دوست داره عوض کنه!
    منم از اون پست بدم اومد ولی خب اگه دلم بخواد جوابیه اش رو تو بلاگ خودم می دم و فقط لینک می کنم
    یه ضرب المثل هست می گه» در دیزی بازه … » اگه این امکان تو گودر هست بهتر نیست ما امانت دار مطالب هم باشیم
    در ضمن تو نمی تونی تیم مورد علاقه ات رو ارنج کنی مربی این کار رو می کنه در بهترین شرایط تو می تونی پیشنهاد بدی، در بدترین شرایط می تونی غر بزنی و فحش بدی که بازم مربی نمی شنوه!

پاسخی بگذارید

