سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

من و استیو جابز

استیو جابز مُرد و من البته آن چنان که باید (باید؟) ناراحت نیستم. احساس می کنم هیچ ارتباطی بین زندگی من با مرگ او وجود ندارد، یعنی در حقیقت یک آدمی هزاران کیلومتر آن ور تر کارهای خارق العاده ای کرده، شهرتش را کسب کرده، پولش را در آورده، حالش را برده و بعد هم مثل خیلی های دیگر، حالا کمی زودتر، مرده است. نه قوم و خویشم بوده و نه رفاقتی با او داشته ام. نه الگوی زندگی ام بوده و نه تمایلی دارم الگوی زندگی ام باشد. او فقط یک انسان ویژه، خاص، حسابی، خلاق، باحال، خفن و مشتی بود که حالا مرده است. روحش شاد، اما من بخاطر مرگ هرکسی عزادار نمی شوم.

از خانوادهء i ها من فقط یک iPod دارم که اسمش را گذاشته ام «پادی». دختر است، هر از گاهی خودش را لوس می کند و ادا در می آورد. با 14885 تا آهنگی که در دلش نگه داشته همه جا همراهم می آید (البته به جز حمام) و هیچوقت تنهایم نمی گذارد. البته برای پادی پول پرداخت شده و استیو جابز عزیز آن را به من هدیه نداده است. قاعدتاً اگر بخواهم برای مرگ سازندهء هر چیزی که به آن وابسته ام، اشک بریزم و ناله سر دهم احتمالاً سهمیه ام در هر روز با احتساب روزهای تعطیل، دو سه نفری خواهد شد. البته من نمی دانم مخترع بستنی در چه روزی مرده و یا موسس لاکی استرایک چه بلایی سرش آمده است و یا هنوز سازندهء اولیهء کانورس زنده است یا نه. حتی حوصلهء اینکه بروم در ویکی پدیا تاریخ فوت ادیسون را استخراج کنم را نیز ندارم. اصولا من یک مصرف کنندهء محصول گرا هستم که برایم چندان مهم نیست محصول حاصل تلاش چه کسی می باشد. روحش شاد، استیو جابز را می گویم، اما من از تمام شدن شارژ iPodم وسط بیابان بیشتر از فوت او ناراحت می شوم، درست همانطور که سرنوشت اینترنت با وضعیتی که در کشور ما دارد بیشتر از سرنوشت سازنده اش برایم مهم است.

استیو جابز، روحت شاد و خسته نباشی.

10 پاسخ به “من و استیو جابز

  1. abed اکتبر 8, 2011 در 9:58 ب.ظ.

    کيفت کانورسه.يادمه عکسشو.
    :دي

  2. Mute Vision اکتبر 9, 2011 در 1:17 ق.ظ.

    اعتراف صادقانه ای بود .

  3. abed اکتبر 9, 2011 در 1:35 ق.ظ.

    يه بار کامنتاي پست «بلاگ نويس،آويزان شده اي گوشه ي ذهنم» رو بخون

  4. redxray52 Shine اکتبر 9, 2011 در 4:10 ب.ظ.

    وبلـاگ هـای جالبـی داری ، بـردیـا .
    بـه وبلـاگـ منم سـر بـزن .
    Rest In Peace Steve .

  5. مهدی اکتبر 29, 2011 در 2:59 ق.ظ.

    برادر موسیقیایی یه پیشنهاد از بنده داشته باش بعد برو روش تحقیقات به عمل بیار بعد خواستی اجراش کن.
    کیفیت صدای آیپاد همچین یه ذره در مقابل COWON زیادی چرته!اگه خواستی عوض کنی کوون بگیر.مثلا یه x7 یا j3 بعلاوه یه هدفون پدر مادر دار:)

پاسخی بگذارید

