سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

فکر من، روحت شاد

یک Note در موبایلم دارم که وقتی در جایی هستم که به کامپیوتر یا کاغذ و قلم دسترسی ندارم و فکری، حرفی یا سوژه ای در ذهنم جوانه می زند و شکوفه می دهد،  آنجا می نویسم تا بعدها تبدیلش کنم به یک نوشته توی دفتر، یک پست توی وبلاگ، یا یک نوت در گوگل پلاس.

توی موبایل همیشه از چند کلمه کوتاه برای به خاطر سپردن فکرها، ایده ها و دیده هایم استفاده میکنم: مانتوی خاکی، کارگر سیگاری، پلهء مترو، ساعت منفی، دوراهی یا بی راهی، یادگاری لعنتی، تیک عصبی و… . هر بار که می روم یک مورد جدید اضافه کنم، همه را از بالا تا پایین نگاه می کنم و چند تایی را اصلا بخاطر نمی آورم. نه دیگر آن ایده در ذهنم مانده و نه آن فکر با خواهش و التماس من پیشم بر می گردد. انگار که شکوفه اش میوه و یا جوانه اش ساقه نشده باشد. کمی بیشتر به ذهنم فشار می آورم، کمی بیشتر زور می زنم، کمی بیشتر تقلا می کنم، یادم نمی آید، عنوانش را پاک می کنم و تمام.

هر بار که فکری جان می گیرد و به این لیست اضافه می شود، لاشهء چند فکر را بیرون می کشم و جایی در ذهنم دفنشان می کنم، روی قبرش سنگی می گذارم و روی آن می نویسم: «در این مکان ساعت منفی آرمیده است. او همین چند لحظه پیش از دنیا رفت. از گذشتهء نامبرده اطلاعات دیگری در دست نیست»

3 پاسخ به “فکر من، روحت شاد

  1. navat آوریل 16, 2012 در 10:58 ب.ظ.

    همین سر ناهار داشتم برای روشنک که دلخور بود از اینکه اسمش را به جای Rowshanak نوشته اند Roshanak می گفتم که این چیزها با اینکه خیلی مهم اند خیلی مهم نیستند. ازم پرسید : «پس چی مهم است؟! فکرهای عجیب غریب ومسخره ی تو؟!» گفت: «می دانی توی دفتر قبلی ات، توی یکی از کشوهای میزت کلی کارت پیدا کرده اند که رویش از این چرت و پرت ها نوشته بودی؟» تازه یادم آمد من یک زمانی یک فکرهایی داشته ام که فکر می کرده ام مهم اند. گفت: «کلی خندیدیم.» چندتاییشان را یادش بود. یادداشت کردم. حس می کردم آن کشو یک گور دسته جمعی بوده و من یک جنایتکار جنگی : ( الان آمدم این پستت را دیدم داغم تازه شد!

  2. پروانه کوچولو آوریل 17, 2012 در 12:28 ق.ظ.

    «در این مکان ساعت منفی آرمیده است. او همین چند لحظه پیش از دنیا رفت. از گذشتهء نامبرده اطلاعات دیگری در دست نیست»

  3. mandalacircle آوریل 19, 2012 در 5:30 ب.ظ.

    تو موبایل من هم یه عالمه از این کلمه ها پیدا می شود. زود فاتحه شان را نخوانید چون معمولا هرچقدر هم طول بکشد بر می گردند. احتمالا می رن تو کما از دنیا نمی رن !

پاسخی بگذارید

