سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

به نظر من که نه، به نظر اونا

– نظرت در مورد زندگی چیه؟
+ میدونی، به قول دکتر سوس «زندگی چیزیه که نباید واسه تموم شدنش گریه کرد، باید بخاطر رخ دادنش لبخند زد». رابرت فراس حرف جالبی میزنه. میگه «توی سه کلمه میشه هرچی در مورد زندگی یاد گرفتیم رو خلاصه کنیم: این نیز بگذرد». اما جان لنون هم حرف خوبی میزنه. یعنی قشنگ نکته اصلی رو میگه. «زندگی همون چیزیه که وقتی خیلی سرت شلوغه و داری برنامه هاتو میچینی برات رخ میده» مسئله اصلی هم همینه. به قول اسکار وایلد «زندگی کردن چیز خیلی کمیابی توی دنیاس. اکثر آدما فقط وجود دارن». واسه همینه که جیمی هندریکس میگه «من همون کسی هستم که وقتی زمان مرگم برسه باید بمیرم. پس بذارین همونطوری که خودم دلم میخواد زندگی کنم» حالا اینو بذار کنار حرف باب مارلی که میگه «تو کی هستی که زندگی منو قضاوت میکنی؟ قبل از اینکه انگشتت رو به سمت من بگیری مطمئنی که دستای خودت تمیزه؟» میبینی؟ اما باز اصل ماجرا یه چیزییه که گاندی میگه «جایی که عشق باشه، زندگی هم همونجاس»
– خب همه اینا قبول. منظورم این بود که نظر خودت در مورد زندگی چیه؟
+ من؟ نظری ندارم! خوش میگذره دیگه. باحاله. همین.

8 پاسخ به “به نظر من که نه، به نظر اونا

  1. olympusmons ژوئن 6, 2012 در 10:45 ق.ظ.

    این چقدر خوب بود و به موقع : «من همون کسی هستم که وقتی زمان مرگم برسه باید بمیرم. پس بذارین همونطوری که خودم دلم میخواد زندگی کنم»

    و جالیبیش اینه که همه نظرشون یکیه با جمله های متفاوت

  2. صبور بانو ژوئن 6, 2012 در 10:54 ق.ظ.

    سخته و نمی‌گذره، همین.

  3. نواز ژوئن 6, 2012 در 3:29 ب.ظ.

    زندگی ما ، زائیده اندیشه ماست. مارک اورل

  4. Mas0ud ژوئن 7, 2012 در 1:37 ق.ظ.

    لازمه نظر داشتن، وجود داشتن است.

  5. monaliza ژوئن 7, 2012 در 6:49 ق.ظ.

    اومده بودیم یه سر نظر خودتو بدونیم همش که توو آشپزخونه بودی.

  6. nasrin ژوئن 7, 2012 در 4:35 ب.ظ.

    هر کسی یه تعریفی از زندگی داره … هر کس با تعریفی که از زندگی داره زندگیش رو میگذرونه ..اما تو چی می خواستی بگی با بیان این نظرات ؟؟؟

  7. نواز ژوئن 7, 2012 در 10:41 ب.ظ.

    درسته…تو از ما نظر خودمونو خواستي…
    زندگي چيز فوقالعاده عجيب و غريبي نيست همين است كه ميبيني مهم اين است كه دوربين را كجا بگذاري….

پاسخی بگذارید

