سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

نه اینکه غلط باشه‌ها… قشنگ نیست!

آره نوکرتم… شما شنیدی، مام شنیدیم. سبزی پلو رو یا با ماهی میخورن یا با ماست. میگن این دوتا با هرچی بسازن، با هم نمیسازن. یعنی اصن این دو تا رو انگاری کنار هم بذاری همو گاز میگیرن. نه اینکه خودشون بخوان، دیگه حالا طبیعتشون اینطوریه بدبختا. من نمیگم که، همه میگن، از همون قدیم هم میگن. سبزی پلو رو هم که دیدی عجب نامردیه، اگه ماهی باشه که دیگه سراغ ماست نمیره. نه اینکه به زبون بیاره‌ها، معلومه! مام که بحثی نداریم. اون سبزی پلوئه حتما خودش میدونه داره چیکار میکنه دیگه. بالاخره هرچی باشه سبزی پلو سبزی پلوئه، عدس پلو که نیست! عقلش میرسه که ماست و ماهی رو نباید با هم بخواد. حالا اینکه همیشه وقتی حرف انتخاب میشه اون میره صاف انگشت میذاره رو ماهی بحثش جداس. حالا اگه ماهی نباشه خودشو جر میده واسه ماستا! میدونی… قشنگ نیست! نه اینکه غلط باشه‌ها… قشنگ نیست! داد و هوار نه حالا، اما بالاخره یه کم دلخوری رو که داره. اینطور مواقع ما بعنوان یه سطل ماست، شما رو منظورم نیست، شما که قزل آلایی، خودمو عرض میکنم، ترجیح میدیم جلو جمع مسخره نشیم و وا نستیم رو میز و زورزورکی  این نابرابری رو ببینیم. ما خودمون آروم و بی صدا بلند میشیم و برمیگردیم تو یخچال. خواستم فقط گفته باشم یه موقعی، محض تظاهر به مرام هم که شده، خواستین دنبال ما بگردین… ما تو یخچالیم.

17 پاسخ به “نه اینکه غلط باشه‌ها… قشنگ نیست!

  1. یه آقاهه نوامبر 10, 2012 در 3:37 ب.ظ.

    ما که رو حساب عادت حالا یا مرام سبزی پلورو با ماست و قزل قاطی میخوریم

    • سراب ساز سودا ستیز نوامبر 10, 2012 در 4:41 ب.ظ.

      درسته که ممکنه بتونی ماست و ماهی رو با هم بزنی اونا هم صداشون در نیاد و اعتراضی نکنن. اما مطمئن باش به جفتشون بد میگذره. هر کدوم از حضور اون یکی یا حضورش خودش وقتی اون یکی هست ناراحته.

  2. Saba Safari نوامبر 10, 2012 در 4:07 ب.ظ.

    حالا کی گفته سبزی پلو دلش می خواد ماهیو بخوره؟!؟ اصن کی گفته تو ماهی نیستی و ماستی؟!؟

    • سراب ساز سودا ستیز نوامبر 10, 2012 در 4:40 ب.ظ.

      سبزی پلو رو همه میشناسن. همه میدونن که ماهی رو به ماست ترجیح میده و فقط وقتی میره سراغ ماست که ماهی اونورا نباشه. میز این داستان هم یه کم عجیب و غریبه. تا زمانی که کسی روی میز نرفته معلوم نیست قراره چه نقشی رو بازی کنه. ماست؟ ماهی؟ شاید حتی سبزی پلو.

  3. هانیه نوامبر 11, 2012 در 12:48 ب.ظ.

    سلام
    من خیلی وقته که می‌خونمتون. ولی از تو گودر. چون فیلتر شکن نداشتم. یادمم نیست اول کی، کجا دیدم لینک یه پستتونو. حالا بعد مدتها واسه اولین بار وبلاگو دیدم. حس جالبیه. از جنس واقعی شدن دوستای مجازی🙂
    یه پسرخاله دارم. کوچولوئه. کوچولوتر که بود وقتی می‌خاس بپرسی فلان چیز رو می‌شه با اون چیز دیگه خورد می‌گفت اینا رو اگه با هم بخورم تو دلم دعواشون میشه یا نه؟ حالا شده ماجرای سطل ماست و ماهی قزل آلا..

  4. میم.ح نوامبر 11, 2012 در 6:24 ب.ظ.

    در یخچال بودن! .. .خودش کلی شجاعت میطلبد . اینکه باید همیشه اجازه ی انتخاب به آنها داده شود . درواقع این تویی که انتخاب میشوی! بدون اینکه حتی فکر کنند حالا تو اگر دلت خواست هنجار شکنی کنی و دل درد را ( و بقیه دردهارا!) تحمل کنی ، به خودت برمیگردد وباید «بودن» ات را به هر شکل ممکن ، میسر کنند .. .حالا میخواهد با انتخاب کردن باشد شنیدن فریادهایت!.. .
    دلم میخواهد سبزی پلو را من انتخاب کنم . دلم میخواهد ماست را به جای ماهی هوار ِتپه ی برنج کنم و بعدش ماهی را بگذارم بخورند آن شکم گنده هایی که انتخاب شدند!
    + من همانی هستم که آدرس ایمیلم میگوید! این روزها دلایلی بود که مجبور به گوچیدن شدیم از این خانه به آن خانه و حتی رمزی شدن ِنامی که سالها پشتش قائم شدم!

  5. nazanin نوامبر 11, 2012 در 10:35 ب.ظ.

    منم توو یخچالم محض اطلاع😀

  6. فاطمه نوامبر 12, 2012 در 12:51 ق.ظ.

    من به عنوان ماست (البته نهایتا یه پیاله نه سطل) ترجیح می دم با شرافت همراه کته به بیماران برون روی دار خورونده بشم تا اینکه اون سبزی پلوی پر رو وقتی ماهی گیرش نیومد منو انتخاب کنه!

  7. nasrin نوامبر 13, 2012 در 3:29 ب.ظ.

    دارم به این فک میکنم که اون موقع که سبزی پلو هنوز شالی بود توی مزرعه ماست برای خودش حتما شیـــــــــری بوده ! اووووووم بازی تقدیر چیکار میکنه با شیر که عین ماست وایمیسته تا ببینه امروز قراره انتخابش کنن یا به یخچال تبعیدش کنن…

  8. m دسامبر 19, 2012 در 12:37 ق.ظ.

    اي بابا, حرف دل من بود اين, حس بديه ماست بودن ,,,

  9. شهروند متوسط ژانویه 1, 2013 در 5:55 ب.ظ.

    نکته اینجاس که همه با یه استایل حق به جانبی خودشون رو ماست فرض میکنن، من مشکلم با ماهیاییه که قبول نمیکنن ماهی ان

    • سراب ساز سودا ستیز ژانویه 2, 2013 در 4:08 ب.ظ.

      قانونش هم همینه. اون ماست رو میذاره کنار و میره سراغ ماهی. اگه یوقت رفت سراغ ماست، بدون که اون شبیه ماسته! وگرنه ماهیه! همه اونایی که با استایل حق به جانبی خودشون رو ماست فرض میکنن خب معلومه که ماستن. چون انتخاب نشدن.

پاسخی بگذارید

