سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

گفتم‌گوی ویژه‌ی سال نو

–  بیا اینجا ببینم.
+  بله رئیس. امر بفرمایین.
–  «سال نو» یعنی چی؟
+  سال نو یعنی بهار و نوروز و عید و اینطور چیزا.
–  فکر کردی چون من چندین سال خارج از کشور بودم این چیزا رو نمی‌دونم؟ «سال نو» توی گزارش چیکار می‌کنه؟
+  احتمالا یکی از بچه‌ها خواسته اینطوری توی گزارش آخر سال عید رو تبریک بگه. من تذکر می‌دم حذفش کنن.
–  خیال می‌کنی چون من سالهای زیاد خارج از کشور بودم این چیزا یادم رفته؟ آخه وسط گزارش؟ اونم تو بعضی جدولها هست و توی بعضیها نیست. این دیگه چه مدلیه؟!؟
+  قربان حتما خواستن بچه‌ها خلاقیت نشون بدن. هر کسی این کار رو کرده می‌گم توبیخ بشه.
–  نکنه چون من خارج بودم فکر کردی انسانیت یادم رفته که بخاطر «سال نو» بگم کسی توبیخ بشه؟ آخه چرا اینطوری نوشته؟ «سال نو»؟ یعنی چی آخه؟ سال نو مبارک؟ سال نو قشنگ؟ سال نو هوا خوبه؟ سال نو و کوفت؟ سال نو و زهرمار؟
+  رئیس شما حرص نخورین. شاید خواسته زیر پوستی تبریک بگه. خودم پدرش رو در میارم.
–  هاها! کور خوندی! درسته که من خارج بودم، اما اصطلاح «پدرش رو در میارم» رو یادمه! ولی برام این عجیبه که چرا حالا اینطوری نوشته اصن. چرا بالای یه ستون تو جدول، اونم فارسی با حروف انگلیسی! اینطوری کسی تبریک می‌گه آخه؟
+  قربان میشه ببینم کدوم جدول منظورتونه؟
–  بیا! بگیر! تو همه جای گزارش هست!
+ قربان، البته جسارته، ببخشید، اما اینجا نوشته «Sale No» یعنی شماره فروش!
–  خب حالا! من خیلی خارج بودم چمیدونم شماها به شماره فروش چی میگین! برگرد برو سر کارات ببینم. به کسی هم که گزارش رو تهیه کرده بگو نوشته‌های بالا جدول رو درشت‌تر کنه. تو خارج ما اینطوری گزارش تهیه می‌کردیم.

5 پاسخ به “گفتم‌گوی ویژه‌ی سال نو

  1. صاب مرده مارس 17, 2013 در 1:06 ب.ظ.

    من که سال هاست خارج هستم با اين خيلي حال کردم!

پاسخی بگذارید

