سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

هنوز چند قسمت عقبم

با یک دوستی حرف می‌زنم که صحبت به تماشای سریال کشیده می‌شود. گفتگو می‌رود به سمت سریال «وایکینگز». من این سریال را بروز دیده‌ام، او اما تازه به میانه رسیده است. با هیجان و احساسات خاصی از جذابیت و دلبری و حرامزادگی و بدجنسی و خیانت و نامردی و عشق و رفاقت کاراکترهای سریال حرف می‌زند. من ولی عکس العمل خاصی نشان نمی‌دهم و تقریباً تمام حرفهایش را تائید می‌کنم. کمی جا می‌خورد. انتظار مشارکت بیشتری دارد. به او می‌گویم: «خیلی سخت است که چیزهایی را بدانی که طرف مقابل هم باید بداند، اما نمی‌توانی حرف بزنی، چون نباید چیزی بگویی، تا زمان خودش همه چیز را در اختیارش بگذارد». حرفی که به او می‌زنم در حد این جمله ساختاریافته و بزک شده نیست! اما ماهیت حرفم همین است. خیلی ساده، بدون هیچ منظور خاص، فقط اشاره‌ام به سریال است. او جواب می‌دهد: «این موقعیت در هر مساله‌ای سخت است. برای موارد غیر مرتبط به سریال سخت‌تر».

فکرم می‌رود به دور دست، به دور زمان. به موقعیت‌هایی در زندگی، در ارتباطم با دیگران، من کسی بوده‌ام که ماجرا را می‌دانستم، و سخت‌تر، من کسی بوده‌ام که زمان باید جواب سئوال‌هایم را می‌داد. که اینکه می‌دانستم و نگفتم، که اینکه می‌دانست و نگفت. بیشتر که فکر می‌کنم، می‌بینم که هنوز در چند مورد به آخر ماجرا نرسیده‌ام، هنوز زمان، نشان دادن چیزهایی را به من بدهکار است، هنوز من کمتر می‌دانم، هنوز من به جواب نرسیده‌ام، هنوز چند قسمت دیگر از این سریال باقی مانده است، و آن بیرون یک کسی یک جایی‌ست که یک چیزهایی را بیشتر از من می‌داند و بروز تجربه کرده است.

2 پاسخ به “هنوز چند قسمت عقبم

  1. کوریون ژوئیه 18, 2016 در 10:25 ب.ظ.

    کلا کامنت بیربط دادن ا گیفت های منه، بشین Six Feet Under رو ببین اگه ندیدیش، نه چهره داره نه کشش نه خط روایت به معنای واقعیش، با این همه اکیدا توصیه می کنم شما را به تقوا، صبر در اپیزودهای اول و پشتکار در سیزن های بعدیش

    • سراب ساز سودا ستیز ژوئیه 18, 2016 در 11:11 ب.ظ.

      سیکس فیت آندر یکی از بهترین و تاثیر گذارترین سریالهایی هست که دیدم. یه چیزایی رو برام روشن کرد و یه چیزایی به من یاد داد که شاید توی هیچ کتاب و کلاسی مثلش رو تجربه نکرده باشم.

پاسخی بگذارید

