سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

تو را تا زمانی که بودم می‌بخشم، نه بیشتر

پشیمانم؟ نه! اشتباه کرده‌ام؟ به هیچ وجه! نتیجه‌گیری کرده‌ام؟ نه چندان! تردید دارم؟ شاید! اینکه نماندم، علت داشت. اینکه تحمل نکردم، بی‌دلیل نبود. اینکه به شکل رسوب شده‌ای به دست و پا زدن بی‌سرانجام ادامه ندادم و کاسه و کوزه را شکستم و فریادزنان و هوارکشان رم کردم، از روی شکم‌سیری و سبک‌سری نبود. لازم بود. باید اتفاق می‌افتاد. من به موقع، شاید هم کمی دیر، از ماجرا بیرون کشیدم. اما اتفاق بدی که افتاد و چیز را بهم زد و از مسیر طبیعی خود بیرون انداخت، این بود که ماجرا از من بیرون نکشید.

احساس می‌کنم ادامه دادن چیزی که باید تمام یا متوقف می‌شد، باعث تمام این دردسرها و این حس پریشانی و نگرانی این روزهاست. نباید اینطوری پیش می‌رفت. وقتی که زدم بیرون تا نفس بکشم، طناب دور گردنم هم با من آمد. وقتی که کشیدم کنار تا کمی تنها باشم، به حال خود رها نشدم. هرچیزی را شاید بتوان پذیرفت، اما با کسی که فرصت تازه شدن برای تصمیم گیری دوباره را از آدم می‌گیرد باید چه کرد؟ باید به او چه گفت؟ رفتم که با خودم باشم، که شاید بفهمم که لازم است برگردم. رفتم و با من آمد و با خودم بودن را از من گرفت. فریاد زدم و جیغ کشیدم که تنهایم بذار. رفت. خیلی زیاد رفت. آنقدر که برایش دلیلی باقی نماند. حالا من با خودم مانده‌ام، اما دیگر جایی نمانده که بتوانم برگردم. می‌خواهم برگردم؟ نمی‌دانم! چیزی که می‌دانم این است که حالا دیگر چیزی منتظرم نیست. بسکه نگذاشت. بسکه بود. بسکه ماند. بسکه بیرون نکشید. بسکه فشار آورد. بسکه دردناک ماند. او را برای خیلی چیزها بخشیده‌ام، اما… برای کشتن فرصتها، برای بهم زدن روند طبیعی ماجرا، برای بهم ریختن قاعده‌ی بازی چطور؟

 

پاسخی بگذارید

