سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

درامای رومنس جذاب یا تخیلی مسخره

خیالاتی دارم که هنوز نمی‌دانم چقدرش «تصور» است و چقدرش «توهم». مغزم را کرده‌ام لوکیشن، دو کاراکتر اصلی را گذاشته‌ام توی آن و شرایط را با چند سناریوی مختلف کارگردانی می‌کنم و به تماشای نتیجه می‌نشینم. گاهی برای‌شان دست می‌زنم، گاهی سرشان فریاد می‌کشم، گاهی با اشک ریختن‌شان خنده‌ام می‌گیرد و گاهی با خندیدنشان آنقدر قهقهه می‌زنم که اشکم در بیاید.

داخلی – روز – روی مبل جلوی تلویزیون / خارجی – شب – فضای باز کافه / داخلی – نیمه شب – اتاق خواب / خارجی – عصر – پیاده‌روی در پارک / داخلی – صبح – پشت میز صبحانه / خارجی – قبل از ظهر – پشت میز صبحانه / داخلی – شب – سینما / خارجی – عصر – توی ماشین / داخلی – بعد از ظهر – آشپزخانه / داخلی و خارجی – صبح تا شب – در بغل.

صحنه را می‌چینم، دو کاراکتر اصلی را هم همینطور. لباس مناسب حال‌شان تن‌شان می‌کنم، تن این یکی تی‌شرت مشکی می‌کنم و پای آن یکی دامن طرحدار گل‌گلی، دیالوگ‌های درخور شرایطشان می‌نویسم، یکی دلبری می‌کند و آن دیگری دلداگی و مدام جایشان را عوض می‌کنم، سر و صورتشان را بزک می‌کنم، روی صورت این یکی ته ریش می‌گذارم و روی لب‌های آن یکی رژ می‌کشم، یک بار دستهایشان را به دست هم می‌دهم، یک بار دست این را روی کمر آن می‌کشم و یک بار دست آن را روی سر این، یک بار هم دست این کتاب می‌دهم و دست آن قلم‌مو، دست این فنجان قهوه و دست آن لیوان چای، یک بار، نه، چند بار لبهای‌شان را رو هم می‌گذارم و یک بار، نه، چند بار نگاه‌شان را به هم گره می‌زنم. در نهایت نتیجه یا یک درامای رمنس جذاب می‌شود یا یک فیلم تخیلی مسخره.

پاسخی بگذارید

