سراب ساز سودا ستیز

سراب می سازم و سودا می ستیزم

دالام دالام، گجینگ گجینگ، جرنگ جرنگ

همسایه‌ی سه واحد سمت راست مهمانی دارد و آنقدر صدای دالام دالام موسیقی‌اش زیاد است که شیشه‌های سمت چپ پنجره‌ی خانه‌م می‌لرزد و جِرِنگ جِرِنگ صدا می‌دهد. آنقدر بلند که هر چقدر صدای تلویزیون را زیاد می‌کنم متوجه‌ی صحبتهای کاراکترهای سریال نمی‌شوم. دنبال جایی، دنبال کسی می‌گردم که به بهانه‌اش از خانه بزنم بیرون. لیست تماس‌ها را بالا و پایین می‌کنم، اما حوصله‌ی هیچکدام از این موجوداتی که مدتهای زیادی‌ست در لیست ‌تماس‌ها، بدون تماس، به خواب رفته‌اند را ندارم. اولویت را می‌گذارم برای آنهایی که دلم برایشان تنگ شده، نتیجه صفر نفر است. می‌گذارم برای آنهایی که مدت زیادی‌ست ندیدمشان، نتیجه تمام لیست است. می‌گذارم برای آنهایی که حواسشان به من بوده، نتیجه گنگ است. می‌گذارم برای آنهایی که حواسم به‌شان بهوده، نتیجه مبهم است. لیست تماس‌ها را بی‌خیال می‌شوم. لعنتی تمام آهنگها را هنوز به نصفه نرسیده قطع می‌کند! چند ثانیه سکوت می‌شود و باز صدای دالام دالام بلند می‌شود و شیشه‌ها با یک آهنگ نصفه‌ی دیگر به جِرِنگ جِرِنگ می‌افتند. می‌گردم تا خودم را با چیزی سرگرم کنم. چیزی پیدا نمی‌کنم که با دالام دالام و جِرِنگ جِرِنگ جور در بیاید. پلی لیستم را مرور، هارش‌ترین موسیقی ممکن را انتخاب، ترک اول را پلی و صدا را تا جایی که جا دارد زیاد می‌کنم. دالام دالام جای خود را به گِجینگ گِجینگ می‌دهد، از میان آن همچنان جِرِنگ جِرِنگ به گوش می‌رسد.

پاسخی بگذارید

